diumenge, 6 de setembre del 2009

El funcionament de la comunitat d'intercanvi

Vine a inscriure’t
Per apuntar-se a la comunitat d’intercanvi només cal passar per la secretaria del Ger, on ens informaran de com funciona, i podrem realitzar la inscripció, facilitant les dades personals i manifestant quins serveis o coneixements podem ensenyar.
Un cop estàs inscrit en la comunitat rebràs el llistat d’ofertes amb els contactes pertinents i el bloc de targetes d’intercanvi.
També podràs manifestar les teves demandes la persona de secretaria, per saber si coincideix amb alguna oferta i per anotar-ho a la llista de demandes, i posar-ho en coneixement de tots els i les integrants de la comunitat.

Posa’t en contacte
Quan necessites o vulguis algun servei del llistat d’ofertes posa't en contacte amb la persona que ofereix el servei per que us poseu d'acord en l'intercanvi, per via e-mail o per telèfon.


Targetes d’intercanvi

Els membres de la comunitat disposaran d’un bloc de targetes d’intercanvi, on s’aniran anotant els “moviments” d’activitats.
Per a cada servei rebut, hauràs d’omplir una targeta, amb els noms de les 2 persones intercanviants i del servei rebut, així com el dia i temps de duració.

Actualitza’t
Quan s‘esgoti el talonari o bloc de targetes que tens hauràs de passar per la secretaria de l‘entitat per demanar un altre. I amb la informació del talonari utilitzat es crearan les dades dels moviments.
També pots dirigir-te a la secretaria o via email per canviar, del llistat, allò que vols oferir.

La secretaria
Ens organitzem a través de la secretaria de la comunitat, gestionada pels seus propis membres. Aquesta ha de facilitar els intercanvis entre els membres i vetllar per l’equilibri entre activitats rebudes i ofertes.
També es gestiona la base de dades de les persones inscrites i s’envia un e-meil cada 15 dies, o es truca, per informar de les noves “ofertes”.

Sistema de comunicació
Les ofertes de serveis i coneixements es publicaran al blog de la comunitat i seran revisades i actualitzades com a mínim una vegada al mes per a comprovar la seva vigència.
Almenys cada 15 dies es podria enviar un email als usuaris/es registrades amb les ofertes i demandes publicades.
A secretaria sempre hi haurà disponible per a la seva consulta un butlletí amb les ofertes i demandes actualitzades. Les persones podran consultar aquest butlletí i comunicar-se amb la contrapart per a realitzar un intercanvi.
A més, seria convenient oferir la possibilitat a aquelles persones que no coneixen el funcionament de l’ordinador ni d’internet, aprendre’n el funcionament bàsic per poder accedir al blog i obrir una adreça electrònica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada